Dit Klok-kunstwerk, ontworpen en uitgevoerd door Margreet de Vries geeft weer waar een school voor staat: leren èn spelen.

Kinderen leren hèèl veel op school en een aantal van deze elementen zijn verwerkt in de “Klok”: tellen, de kleuren benoemen, klok kijken, cijfers leren.

Maar er wordt op school ook gespeeld!

Spelende, ballende, rennende kinderen vormen de aanleiding voor de muur vol met vrolijk gekleurde ballen en zoals er ook altijd kinderen zijn die willen ontsnappen aan orde en regels, zo is ook hier en daar een bol ontsnapt aan de geordende chaos van dit werk…

120 Kilo klei is verwerkt tot 90 gekleurde bollen die samen de “Klok” vormen.

Bij ieder uur hoort een desbetreffend aantal gekleurde (halve) bollen: bij 3 uur 3, bij 12 uur 12…

De kleur van de bollen komt overeen met de kleur van de rand van de cijferbollen.

In een denkbeeldige rechthoek van 4 x 6 meter springen en dansen deze gekleurde bollen rond de de 12 cijferbollen van de klok met een doorsnee 2 meter.